lördag 26 november 2011

Lördagsfika

Aoooo! Satfläsk vad träningsvärk jag har! Kan knappt gå.

Tänkte träna imorse men försov mig som vanligt (snoozar och tänker: jag hinner vila lite till ska strax kliva uppzzZZzzzzz). Lika bra det, är stel i röv och lår som vore jag ett lik. Hade dessutom bråttom att diska och sortera kläder och snygga till läggan, skulle få gäster i dag! Hann till och med köpa bakpulver på Coop och baka kryddmuffins. De blev goda, men några pös över såklart (händer det er också??) och några blev...välgräddade. Hm. Men goa ändå!

Amanda och hennes kille Didrik var här för första gången. Konstigt att de aldrig vart här, vi har ju känt varann ett år nu. Didrik hade bakat en asgod Daimkladdkaka och jag hade lite vispgrädde i kylen. Den fick Didrik vispa för hand. Efter 5 minuter tyckte jag så synd om han så jag avbröt honom. "Nu får det väl ändå räcka?!" Värdinna med dåligt samvete. Inte bör man sätta finfrämmandet på arbete? Eller jo, då känner sig gästen behövd i och för sig. Som om det vore därför man bjöd över folk! "Jag behöver nån som kan vispa min grädde för hand".

Well.

Jag har långtgångna planer på att slå till på en sån däringa Iphone som är så poppis bland ungdomarna nu. Blev mer sugen när jag läste att Mörlin går i samma tankar. Jag ska vara först! Närå, men jag ska nog skaffa den snart. Är så velig bara. Men det är inte så dyrt egentligen. Jag betalar ju 200 spänn i månaden nu, för en crapig gammmobil. Peter har ju en Iphone 4s, jag får inte ens röra den! Han bara: "Men den är min. Kan jag inte få ha nåt för mig själv?" Och jag bara: "Men brukar jag sno saker av dig eller?!" "Ja mina adidasshorts till exempel?"
Eh. Just det.

I kväll skall jag jöbba. Som typ alltid. Saknar att klä upp mig och göra mig redo för fest, förfesta med vänner, gå ut och ha kul. Men men. Tids nog. Nästa helg är jag ledig: ska till Stockholm! Ska på kurs med tjejjouren på Lidingö. På lördagkväll när kursen är slut ska jag till Sofia som flyttade dit från Umeå i augusti. Hoppas på fest! På söndagen ska vi se Spamalot på Oscars. Henrik Dorsin (älskar honom i Grotesco) spelar huvudrollen. Längtar!

Nu ska jag surfa på Iphones och dregla lite.

3 kommentarer:

  1. Vad duktigt du är på att oppdatera :D Jaaaa att man vill ha! Men jag tänkte såhär efterssom jag i alla fall är så jävla fattig nu så kanske man kan slå till när Iphone 5 kommer! För då kommer man känna sig som en looser fram tills dess för att alla har sina fina iphone 4 och 4s och har fortfarande sina abonemang kvar. Då kommer man med den och överglänser! Typ dom som har ipohne 4 ba oj är det en 4s? Neeeej det är en 5:a! Och dom ba OMG! Typ så!
    Hahaha kanske inte riktigt men om du ska köpa nu så tycker jag 4s och inte 4 eftersom 4s är nyare men samtidigt tror jag att ipohne 4 kommer sjunka ganska snart i pris!

    Vad har du gjort med Peters Adidasshorts? ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis!Du får visa upp den när vi träffs (som åsa matteläraren brukade säga)
    Precis måste fan flytta till stan för att motionera känns det som XD Var ute och gick i sommras på hemmaplan men man tappar motivationen så lätt när det blir kallt XD Step in hade ju vart najs som man får komma och gå när man vill men det känns ju för dyrt just nu i alla fall + att nu måste man ju betala för att åka buss fram och tillbaka till stan så går ju pengar till det med och är ju inte precis så att man vill gå in till stan i kylan :S
    Ja du måste se den filmen så jävla najs <3 Grät flera gånger <3 Men ja det var porrit!
    Jaaa vad fick du nu i första luckan? Vet du jag har vart händig och skarvet sladdar och grejer så har äntligen satt upp mina lampos som ska vara brevid spegeln sånna där som sofie har! Köpte dom för typ ett år sen men har vart så jobbigt då dom inte haft någon stömsladd.

    Men ja hade varit kul att vara i Ume på nyår tycker jag som vi hade snackat lite om förut. Fast som sagt vill ju inte att typ sara ska ta illa upp eller så. Riga det är najs lite kallt bara att åka nu men semester är alltid kul :)
    Ska svara på ditt andra ilägg nu!

    SvaraRadera
  3. Vad kul ja vi måste träffas när du kommer!! Jag kan hjälpa dig och färga håret om du vill. Mitt hår ser ut som bajs men har så lite utväxt än så väntar nog några veckor till innan jag bleker utväxten igen! Nej jag har inte råd att gå och fixa på salong måste ju betla samma pris som alla andra och sist jag blekte utväxt och dom drog några slingor för att gämna ut min blonda färg på ödlan och brorsan så gick det på 1300kr fast fick med klippning då men ändå mycker för en utväxt. Funderar däremot på att gå till ann petterssons och färga håret om jag ska göra sådär naturfärgat med blonda toppar om det nu går :P
    På tal om smink min fundation är för mörk igen tror jag blir galen! skulle fan behöva en färg för varge månad!

    SvaraRadera