fredag 30 september 2011

Jag fick feeling

Hellu! Jag är tillbaka efter ett blogguppehåll. Men ni verkar vana vid det, ingen har skällt på mig att blogga. Eller det vet jag inte förresten, har inte haft internet på ett par veckor och har inte kunnat läsa era blöggar. Därav bloggpausen också.

Helt sjukt vad beroende man är av internätet alltså! Var tvungen att betala räkningar från dagiset jag jobbade på i veckan. Vi har ju tjuvat på grannens nätverk i över ett år, men så plötsligt slutade det fungera. Peter och jag fick komma över vår snålhet och börja betala för vårt eget jäkla surfande. Ja, den här gratisgeneration alltså... Tror vi ska få allt kostnadsfritt! Luft, kärlek och mensvärk är det enda man inte behöver betala för. Eller?

Idag är jag leeedig och har fredagsfeeling för första gången på flera månader. Brukar alltid jobba helg, eller åtminstone fredagskväll. Men i helgen har jag inget jobb, för jag ska till Stockholm och åka färja med Jannika, Ami och våra morsor! Är så taggad!

Har gjort mig vacker (var e Fjant?) med en klippning på Rinse nu på morgonen. Borde ha gjort det för länge sen, men är snål som sagt. Håret är så fräscht och fint nu, och frisören gjorde mitt hår lockigt till min stora lycka! Brukar alltid få plattad/rakfönad frilla när jag klipper mig. Jag sa till den här frisören (hon hade gått på Ann Petterson i Övik!) att frisörer alltid vill göra mtt hår platt och sen skrattade jag sorgset. Hon fattade hinten och smetade en lockkräm i burret och torkade med trattfön. Curls foreva! Jag hade en rabattkupong på 25% så jag köpte en leave-in produkt från Matrix för lockigt hår också. Unnade mig.

Snart ska jag gå in till stan och köpa middag till mig och mama som vi ska käka på tåget. Nu: måla naglarna. Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Åååh då kanske det var Axana du klippte dig hos då :) I så fall gick hon i min klass :) Jag behöver också klippa mig men har typ inga pengar så jävla tragiskt!
    Grattis till ledigheten förresten jag är ju typ ledig eller nej jag är arbetslös inte samma sak man går omkring och är orolig hela tiden. Ända fördelen är att man får sova länge :D
    Jaaa jag hatar när man måste betala för grejer! Allt ska fan vara gratis!

    SvaraRadera