tisdag 9 augusti 2011

Blögg!



Hej alla bloggläsare!*
Här sitter jag och luktar svett. Pallrade mig upp imorse och gick på bodypump kl 8. Kom 5 minuter sent men är rätt stolt ändå. I flera veckor har jag försökt få mig själv att gå till gymmet på morgonen men jag har alltid snoozat, somnat om och blivit besviken på mig själv. Men idag! Åh vad jobbigt det var, men känns så skönt efteråt. Nu har jag hela dagen framför mig!
Ska jobba stängning ikväll: 16-22.30. Hoppas det inte kommer så mycket folk, är så stressigt att jobba stängning med allt som ska preppas, städas, fyllas på...
Jag tycker att headern är lite väl vräkig... Kan ni hjälpa mig hur jag kan förminska den? Och lol på beskrivningen av mig förresten. "Intressen: har storlek 40 på skor, kyssvänliga läppar, ursprungligen från Stockholm 08!". Haha ja där fick du verkligen ner mina största hobbies Janno!
Igår snackade jag med Cassi när jag var ute och gick runt Bölesholmarna (mitt smultronställe i Umeå: två asmysiga holmar med badplats som är perfekt att promenera/jogga runt). Vi smidde planer om USA. I oktober ska vi+Parker åka till Los Angeles och hälsa på Sowphie! Åh jag längtar så sjukt mycket! Om jag lyckas spara lite mer pengar det vill säga. I sommar har jag tyvärr nallat av mina surt sparade slantar. Förhoppningsvis får jag mer cash nästa löning. Fan vad pengar är sämst. Eller avsaknaden av dem.
En annan rolig grej att se fram emot är helgen 30 sep- 2 okt, då jag ska på kryssning! Jag, Ami och Jannika+våra morsor ska åka Cinderella (Färjan-båten!) till Åland och tillbaka till Stockholm igen. Mamma och jag bokade igår. Vi tar buss och tåg ner till Hufvudstaden på fredagen, sover på hotell Clarion en natt. Stärkta av en frukostbuffé kommer vi bege oss ut på stan, gå på nåt museum, luncha på Govindas, kanske shoppa. Klockan 18 är det ombordstigning på färjan. Vi har bokat middagsbuffé halv 9, och mamma som har åkt Finlandsfärja förut säger att vin ingår i buffén också. Fri påfyllning! Åh vilket fylleslag det ska bli på böljan den blå. Båten lägger till i Stockholm på eftermiddagen och 17.57 går tåget från Centralen till Umeå, raka vägen. Hemma igen halv 4 på morgonen. Kommer väl sova hela resan hem, lär ju va rätt schleten.
Gud vad bra det känns att ha lite grejer att se fram emot i höst. Jag deppar ihop totalt annars. Hatar hösten och vintern. Fast den här hösten har jag sett fram emot länge av en annan orsak: Peter blir min sambo på heltid. Nu snart snart ska bygget i Lycksele (Lyx-ele) vara klart och då slipper vi måndagsångesten då han åker ifrån mig i svinottan och jag saknar honom hela veckan.
Har helgen dessutom varit underbar, som denna helg var med Peters P-arty, blir ångesten ännu större när måndagen kommer. Det enda som hjälper är att gå ut och promenera, eller svettas på gymmet så jag glömmer och blir lycklig av endorfin istället. Nu ska jag duscha.
*Jenny och Bea

2 kommentarer:

  1. Bra gjort Lajonell, jobbigt att kliva upp så tidigt och arbeta kroppen. Men som du sa då har du hela dagen framför dej. hoppas du inte bara sommar på jobbet, när du klev upp så tidigt. Är det mycket folk på en tisdag?

    Jag fick till din "Intressant" att visa väldigt bra tycker jag :P hehhehee

    Du måste vara sten rik Linnea du har ju vart överalt i sommar och du fortsätter i höst att bra fara runt Landet/värden. Det enda jag har gjort som är en "lång" resa i sommar det är till Dej i Umeå. Jag har varit fast hemma i min lägenhet. där katterna gör mej gallen. tror att dom vill ta livet av mej eller göra mej galen så jag hamnar på psyket.

    SvaraRadera
  2. är fortfarande jätterädd för den där bilden.....

    SvaraRadera