tisdag 16 augusti 2011

Fått jobb!

Jag fick jobb på kommunen idag! Ska vika på fritids onsdag till fredag. Cyklade iväg till skolan för att reka, det var närmre än jag trodde, knappt 2 km. Ska bli jättespännande, har aldrig varit vikarie för dagis eller fritids tidigare. Välbehövligt med extracash också!

På vägen hem stannade jag på Ica och handlade, fick ett reklamblad idag om att de har många varor nedsatta till 10 kr/st. Köpte yoghurt, 2 deos, 3 paket te, en korg plommon och en med nektariner och margarin för 100 kr. Fast nu när jag tänker efter borde det ha blivit billigare. Frukterna skulle också kosta 10 kr med Icakort, vilket jag har. Hm, hur snål ska jag vara? Ids jag cykla tillbaks för att claima mina 14 kr? Mjaaaa kanske ikväll i så fall.   

Kisselyckan blev inte långvarig. Precis efter jag hade bloggat klart igår gick jag för att se vart katten tagit vägen då jag inte hört henne på länge. Hon är en livlig kattunge som märks. Jag letade runt i hela lilla lägenheten men hittade henne inte. Balkongdörren var öppen, för ägaren sa att Kisha brukar sitta ute på balkongen. Vad jag inte hade tänkt på var att avgänsningen mellan min och grannens balkong inte går hela vägen ner, så katten hade alltså krupit under till grannens balkong. Jag lockade kssss och när jag gett upp och skulle gå för att ringa på hos min granne (tänk om hon inte är hemma?) tittade ett litet katthuvud fram.

Ni kan ju gissa att jag inte har några fönster eller dörrar öppna längre. Det är inte så kul, jag vill vädra in lite frisk luft i läggan men vågar inte så länge kissen är här. Och ren luft behövs! Hon fiser som fan denna lilla...
Igår kishade Kisha ner Peters vita soffa också. Kuuul! Men jag har tvättstuga nu i eftermiddag, har precis kört igång den första maskinen. Det var väl egentligen på tiden att tvätta upp soffklädseln. Tur att det är en Ikeasoffa med avtagbar klädsel...
Annars är kissen jättegullig, hon spinner jämt och välkomnar mig hem i hallen, klättrar överallt och vill gosa hela tiden. Kommer sakna henne när hon far. Kanske blir jag också ägare till en av Beas kattungar från löpandeband kattkenneln.
 
Nu ska jag fortsätta tvätta!

2 kommentarer:

  1. VARFÖR HAR DU ITE SAKT ATT DU HAR EN BLOGG HORAAA

    SvaraRadera
  2. Grattis till jobbet :D. du har tur med jodd och kärlek <3 undrar om du mutar jobben du vill ha?

    Katter är ju för söta när dom inte KISSAR där dom inte ska....

    SvaraRadera